RESIPI SMOOTHIES YANG MUDAH

Untuk yang tak suka minum susu warna putih (terus dari cawan/gelas), cara paling bagus ialah letak susu dalam smoothies. Gerenti terminum! Jadi, bukan susu je yang i terminum, dengan buah2 sekali pun termakan. Lagi satu perkara penting yang kena ada ialah pengisar atau blender. Tak ada masalah kalau takda blender yang canggih2. Yang penting, asalkan blender tu boleh kisar ais. (more…)

MASAK SPAGHETTI UNTUK BUAT MEE GORENG FUSION

meesiapteratai

Amboi, mee goreng pun boleh dijadikan fusion. Saya jarang beli mee2 basah. Selalunya kalau nak masak masakan mee2, saya akan guna mee kering atau pasta kering. Kalau beli apa2 pasta, mesti ada lebihan. Kalau disimpan2, boleh jadi lupa. Baik dihabiskan sahaja. Pernah jugak saya buat hidangan laksam guna pasta. Tengok SINI. (more…)

Masker (mud mask) SEPHORA

mudbottle

Tak sia-sia merayau dalam kedai Sephora satu hari tu. Ingatkan nak tengok2 je. Yelah, harga produk2nya pun. Yang bagusnya pasal Sephora ni, kalau kita nak tengok2 barang lama2 sikit, takda pekerja yang akan mengacau tanya nak cari apa? Nak cari barang apa? Kami ada produk tu, kami ada produk ni, produk ni baru sampai…. I memang rimas kalau ada pekerja yang mengekor. (more…)

JALAN2 KE IKEA CHERAS KUALA LUMPUR

ikeabrg

Bulan lepas baru dapat sampai ke IKEA Cheras ni. Rupanya dekat KL je. Kalau nak diikutkan, IKEA kat Damansara tu pun senang nak pergi dari rumah i. Cuma kalau nak cepat kena bayar tol 4 kali (campur pergi balik) untuk lalu kat highway DUKE, SPRINT dan PENCHALA LINK. Yang kat Cheras ni boleh tak lalu tol, tapi tengok lah masa nak pergi tu bila. (more…)