Jom masak2, lauk tomyam ayam

Hari tu i ada tulis pasal kena kumpul stickers, lepas dah cukup syarat boleh redeem periuk belanga. I dapat la kumpul untuk satu jenis periuk. Tapi periuk saiz kecik macam tu (gambar) dah ada kat dapur. Jadinya, i tak rasa gembira sangat. (more…)

Kos2 belanja makan di luar rumah

Hellooooo………. September,

Selalunya kan, sebelum i nak tulis pasal apa2 topik terutama topik macam ni, i akan pikir banyak kali. Mungkin 10 kali. Risau pulak jadi sensitif kepada sesetengah pihak. Maaf ye kalau terasa apa2 nanti…….. Sebenarnya, i dan famili pun selalu jugak makan kat luar cuma sekarang ni i rasa malas nak keluar belanja makan banyak2. (more…)

Lauk pauk ikan yang tak pernah bosan dimakan

I kalau boleh bila beli ikan, untuk diguna masak paling lama dalam masa seminggu je. Kalau untuk 2-3 hari je lagi bagus. I tak minat nak stok up untuk dua ke tiga minggu. Lain kalau u pergi beli kat tepi laut/sungai atau u dah tau stok ikan tu baru. Lagi pun i mana ada pergi pasar2 basah atau pasar tani. (more…)