The Zenith Hotel Kuantan, berhari raya dan bersarapan di Kuantan, tempoyak

Lambat sikit cerita2 keluar. Sibuk apa agaknya i ni. Ikut kata pepatah: “TAKDA MASA, BUATLAH MASA!!”. Yelahyelah…….. Salah satu aktiviti beberapa hari lepas, i kena kemas gambar2 sana-sini terutama yang dalam telefon. Banyaknya la…….. I buang mana2 yang dah tak penting dan yang dah dipakai. Gambar2 masa raya pun banyak dan bercampur aduk. (more…)

Makan2 masa Hari Raya Aidilfitri 2015

I pernah cerita dulu, kalau masa nak hari raya aidilfitri, sampai tahun ni pun, i masih belum ada tekanan perasaan nak kena masak apa2.  Kiranya, tak payah masak la. Padahal usia dah bertambah ni.  Tapi sejak tahun lepas punya raya, i dah mula terfikir2 menu raya untuk beraya di rumah sendiri.  Nak la raya kat rumah sendiri pulak.  Ni beraya kat rumah sedara mara je. (more…)

Periuk nasi dah rosak, periuk nasi baru

Sebelum bulan puasa lagi rice cooker ni memang dah buat perangai.  Okey la, terang2 ada labelnya kat situ kata 2 tahun waranti.  Memang dah lebih 2 tahun berjasa pun.  Kalau i tak silap kira, masuk ni dah 3 kali kena beli rice cooker sejak kahwin.  Betul la kot, ada orang2 kata, barang2 elektrik zaman sekarang memang cepat dan senang rosak. (more…)

Ramadan 2015

Ramadan datang lagi.  Semalam i terfikir2 nak makan apa untuk sahur.  Pikir2, dah lama i tak masak lauk2 berkari dan berkentang.  Pasal apa, sekarang2 ni i tengah cuba masak lauk-pauk yang tak pernah dimasak sebelum ni.  Tengok2 dalam peti sejuk, kentang ada, daun kari ada, tapi ayam dan serbuk kari tak ada stok.  Kena pergi ke supermarket dulu nampaknya. (more…)

Kalau dah tak sempat tu……… cuti2 KL: ayam bakar Wong Solo, Bangi & shopping kat SOGO, KL

I kalau nak pergi bercuti, tak suka kelam kabut nak mengemas itu ini.  Kemas beg2lah, kemas rumah lagi.  Macam cuti sekolah yang dah nak habis ni, i sebenarnya, ada banyak urusan yang kena diselesaikan.  Malas nak cerita secara mendalam, macam riak pulak kalau diceritakan. Pokok pangkal, i kalau ada benda2 yang belum selesai dan tergantung, sanggup tak ke mana2. (more…)